Accueil
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Détail de l'auteur
Auteur Iris Musschoot |
Documents disponibles écrits par cet auteur
Faire une suggestion Affiner la recherche
Media in beweging - Handboek voor de professional / Iris Musschoot
Titre : Media in beweging - Handboek voor de professional Type de document : texte imprimé Auteurs : Iris Musschoot, Auteur ; Bart Lombaerts, Auteur Editeur : Leuven : Lannoo Campus Année de publication : 2010 Importance : 486 p. Format : 24 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-90-209-9423-0 Langues : Néerlandais Catégories : MEDIAS Tags : médias Belgique Index. décimale : 302.23-025 répertoire de médias Résumé : "Media hebben een grote invloed op het dagelijkse leven. De sector spreekt vaak tot de verbeelding: 'Media in beweging' biedt een grondig overzicht in de werking van de mediasector. Iris Musschoot en Bart Lombaerts leggen in mensentaal uit welke maatschappelijke en technologische veranderingen spelen. Ze analyseren hoe die ontwikkelingen de klassieke businessmodellen van mediabedrijven onder druk zetten. Bij het schrijven van het boek zaten de auteurs met tientallen professionals uit toonaangevende bedrijven aan tafel. Door de vele voorbeelden en concrete casestudy's krijgt de lezer een goed inzicht in de spelregels van de mediabusiness. 'Media in beweging' is daardoor een doorleefd boek."
( Source : http://www.managementboek.nl - Consulté le 01/10/2010 )Note de contenu : Lijst met figuren en tabellen
Dankwoord
Over de auteurs
Bent u nog media?
Hoofdstuk IB Media Basics
1 Het publiek vraagt content
2 De adverteerder vraagt toegang tot het publiek.
3 Het mediabedrijf biedt content en toegang tot het publiek
Hoofdstuk I Het medialandschap
1 De mediabedrijven
2 Spelers rond de mediabedrijven
Hoofdstuk II Marktontwikkelingen
1 Technologische ontwikkelingen in de mediamarkt
2 Maatschappelijke ontwikkelingen met impact op de mediamarkt
3 Een veranderende mediabeleving
4 Machtsverschuivingen in het medialandschap
Hoofdstuk III Strategische keuzes in een mediabedrijf
1 Traditionele verdienmodellen in de mediasector
2 Traditionele verdienmodellen onder druk
3 Strategische hefbomen
4 Raad van bestuur en managementteam bepalen de strategie
5 De rol van de overheid
Hoofdstuk IV media strategisch vermarkten
1 Van fundamentele bedrijfsstrategie tot tactische actie op de winkelvloer
2 Strategische marketingplanning
Hoofdstuk V Media tactisch vermarkten
1 Het jaarlijkse marketingplan
2 Reclame
3 Prijspromoties
4 Product-plus
5 Wedstrijden
6 Public Relations
7 Sponsoring
8 Trade marketing
9 Marketingcontrole
Hoofdstuk VI Media-aanbod managen
1 Mediamerken opgebouwd door content en look’n’feel
2 Contentcreatie
3 Contentpackaging
4 Ontwikkelingen
Hoofdstuk VII Nieuws managen
1 Organisatie van de nieuwsredactie
2 Redactiestatuut en beroepsethiek
3 Het nieuwsproces
4 Invloed van de media en de individuele journalist
5 Ontwikkelingen in nieuwsmanagement
Hoofdstuk VIII Media meten
1 Meten is weten
2 Pers
3 Radio
4 Televisie
5 Bioscoop
6 Affichage
7 Internet
8 Plurimedia-Producten-Attributen (PMPA)
9 CIM Media Database
Hoofdstuk IX Mediaruimte commercialiseren
1 Mediabestedingen
2 De actoren bij commercialisering
3 Advertentiemogelijkheden
4 Ontwikkelingen op de reclamemarkt
Noten
Index
Lezersrecensies
Er zijn nog geen lezers die een reactie gegeven hebben op dit boek. Schrijf als eerste een recensie!
Geef de titel van uw lezersrecensie
Uw lezersrecensie
Uw waardering
(Slecht)
(Matig)
(Voldoende)
(Goed)
(Zeer goed)
Uw logingegevens
E-mailadres
Wachtwoord
Registreren
Wachtwoord vergeten
( Source : http://www.managementboek.nl - Consulté le 01/10/2010)Media in beweging - Handboek voor de professional [texte imprimé] / Iris Musschoot, Auteur ; Bart Lombaerts, Auteur . - Leuven (Erasme Ruelensvest 179 / bus 101, 3001) : Lannoo Campus, 2010 . - 486 p. ; 24 cm.
ISBN : 978-90-209-9423-0
Langues : Néerlandais
Catégories : MEDIAS Tags : médias Belgique Index. décimale : 302.23-025 répertoire de médias Résumé : "Media hebben een grote invloed op het dagelijkse leven. De sector spreekt vaak tot de verbeelding: 'Media in beweging' biedt een grondig overzicht in de werking van de mediasector. Iris Musschoot en Bart Lombaerts leggen in mensentaal uit welke maatschappelijke en technologische veranderingen spelen. Ze analyseren hoe die ontwikkelingen de klassieke businessmodellen van mediabedrijven onder druk zetten. Bij het schrijven van het boek zaten de auteurs met tientallen professionals uit toonaangevende bedrijven aan tafel. Door de vele voorbeelden en concrete casestudy's krijgt de lezer een goed inzicht in de spelregels van de mediabusiness. 'Media in beweging' is daardoor een doorleefd boek."
( Source : http://www.managementboek.nl - Consulté le 01/10/2010 )Note de contenu : Lijst met figuren en tabellen
Dankwoord
Over de auteurs
Bent u nog media?
Hoofdstuk IB Media Basics
1 Het publiek vraagt content
2 De adverteerder vraagt toegang tot het publiek.
3 Het mediabedrijf biedt content en toegang tot het publiek
Hoofdstuk I Het medialandschap
1 De mediabedrijven
2 Spelers rond de mediabedrijven
Hoofdstuk II Marktontwikkelingen
1 Technologische ontwikkelingen in de mediamarkt
2 Maatschappelijke ontwikkelingen met impact op de mediamarkt
3 Een veranderende mediabeleving
4 Machtsverschuivingen in het medialandschap
Hoofdstuk III Strategische keuzes in een mediabedrijf
1 Traditionele verdienmodellen in de mediasector
2 Traditionele verdienmodellen onder druk
3 Strategische hefbomen
4 Raad van bestuur en managementteam bepalen de strategie
5 De rol van de overheid
Hoofdstuk IV media strategisch vermarkten
1 Van fundamentele bedrijfsstrategie tot tactische actie op de winkelvloer
2 Strategische marketingplanning
Hoofdstuk V Media tactisch vermarkten
1 Het jaarlijkse marketingplan
2 Reclame
3 Prijspromoties
4 Product-plus
5 Wedstrijden
6 Public Relations
7 Sponsoring
8 Trade marketing
9 Marketingcontrole
Hoofdstuk VI Media-aanbod managen
1 Mediamerken opgebouwd door content en look’n’feel
2 Contentcreatie
3 Contentpackaging
4 Ontwikkelingen
Hoofdstuk VII Nieuws managen
1 Organisatie van de nieuwsredactie
2 Redactiestatuut en beroepsethiek
3 Het nieuwsproces
4 Invloed van de media en de individuele journalist
5 Ontwikkelingen in nieuwsmanagement
Hoofdstuk VIII Media meten
1 Meten is weten
2 Pers
3 Radio
4 Televisie
5 Bioscoop
6 Affichage
7 Internet
8 Plurimedia-Producten-Attributen (PMPA)
9 CIM Media Database
Hoofdstuk IX Mediaruimte commercialiseren
1 Mediabestedingen
2 De actoren bij commercialisering
3 Advertentiemogelijkheden
4 Ontwikkelingen op de reclamemarkt
Noten
Index
Lezersrecensies
Er zijn nog geen lezers die een reactie gegeven hebben op dit boek. Schrijf als eerste een recensie!
Geef de titel van uw lezersrecensie
Uw lezersrecensie
Uw waardering
(Slecht)
(Matig)
(Voldoende)
(Goed)
(Zeer goed)
Uw logingegevens
E-mailadres
Wachtwoord
Registreren
Wachtwoord vergeten
( Source : http://www.managementboek.nl - Consulté le 01/10/2010)Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1002508 6 MUS MED Livre Bibliothèque Documentaires Disponible