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80 - novembre-décembre 1996 - Dossier : les cultural studies (Bulletin de Réseaux) / Armand Mattelart ; Erik Neveu ; Phil Cohen ; Dick Hebdige ; David Chaney ; Raymond Williams ; Brigitte Le Grignou ; Jack Bilmes ; John Carey ; Jérôme Perani
[n° ou bulletin]
Titre : 80 - novembre-décembre 1996 - Dossier : les cultural studies Type de document : texte imprimé Auteurs : Armand Mattelart, Auteur ; Erik Neveu, Auteur ; Phil Cohen, Auteur ; Dick Hebdige, Auteur ; David Chaney, Auteur ; Raymond Williams, Auteur ; Brigitte Le Grignou, Auteur ; Jack Bilmes, Auteur ; John Carey, Auteur ; Jérôme Perani, Auteur Année de publication : 1996 Importance : 224 p. Langues : Français Catégories : AUTRES
ECONOMIE - Aspects Généraux
MEDIASTags : culture diversité culturelle aspect socio-culturel télécommunications concurrence Index. décimale : 306.4 Culture - sociologie Résumé : Extraits de la présentation (p.5 et 6) :
"Kekséksa? La Zazie de Queneau serait sans doute la plus à même de restituer le rapport habituel des chercheurs en sciences sociales français à la tradition britannique des "Cultural studies". Rares sont les spécialistes de sciences de la communication, de la sociologie de la culture, de science politique qui aient en France quelque familiarité avec ce courant. (...)
Or la contribution des Cultural studies aux sciences sociales ne saurait se réduire à donner matière à clins d’œil entre initiés, ou à constituer une curiosité pittoresque. Ce n'est en effet pas céder aux facilités de la célébration que de souligner un certain nombre d'innovations scientifiques liées à cette mouvance intellectuelle. (...)
C'est donc à faire connaître une tradition intellectuelle riche et souvent féconde dans le domaine de la communication et des médias, à combattre par là des ignorances et des provincialismes que s'attache cette livraison de "Réseaux". (...) "Note de contenu : TABLE DES MATIÈRES :
Présentation (Erik Neveu, Armand Mattelart)
Dossier : Les cultural studies
Cultural studies' stories. La domestication d'une pensée sauvage ? (Erik Neveu , Armand Mattelart)
La communauté ouvrière et le conflit subculturel. L'East End en proie à la rénovation (Phil Cohen)
Système du mod (Dick Hebdige)
Le grand magasin comme forme culturelle (David Chaney)
Des communications comme science de la culture (Raymond Williams)
Les périls du texte (Brigitte Le Grignou)
Varia
Le silence constitué. La vie dans un monde de plénitude de sens (Jack Bilmes)
Points de vue
Retour vers le futur : comment les technologies de communication pénètrent dans les foyers américains (John Carey)
La télévision par câble en France. Efficacité économique et concurrence (Jérôme Perani)
En ligne : http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/issue/reso_0751-7971_1996_num_14_ [...] [n° ou bulletin] 80 - novembre-décembre 1996 - Dossier : les cultural studies [texte imprimé] / Armand Mattelart, Auteur ; Erik Neveu, Auteur ; Phil Cohen, Auteur ; Dick Hebdige, Auteur ; David Chaney, Auteur ; Raymond Williams, Auteur ; Brigitte Le Grignou, Auteur ; Jack Bilmes, Auteur ; John Carey, Auteur ; Jérôme Perani, Auteur . - 1996 . - 224 p.
Langues : Français
Catégories : AUTRES
ECONOMIE - Aspects Généraux
MEDIASTags : culture diversité culturelle aspect socio-culturel télécommunications concurrence Index. décimale : 306.4 Culture - sociologie Résumé : Extraits de la présentation (p.5 et 6) :
"Kekséksa? La Zazie de Queneau serait sans doute la plus à même de restituer le rapport habituel des chercheurs en sciences sociales français à la tradition britannique des "Cultural studies". Rares sont les spécialistes de sciences de la communication, de la sociologie de la culture, de science politique qui aient en France quelque familiarité avec ce courant. (...)
Or la contribution des Cultural studies aux sciences sociales ne saurait se réduire à donner matière à clins d’œil entre initiés, ou à constituer une curiosité pittoresque. Ce n'est en effet pas céder aux facilités de la célébration que de souligner un certain nombre d'innovations scientifiques liées à cette mouvance intellectuelle. (...)
C'est donc à faire connaître une tradition intellectuelle riche et souvent féconde dans le domaine de la communication et des médias, à combattre par là des ignorances et des provincialismes que s'attache cette livraison de "Réseaux". (...) "Note de contenu : TABLE DES MATIÈRES :
Présentation (Erik Neveu, Armand Mattelart)
Dossier : Les cultural studies
Cultural studies' stories. La domestication d'une pensée sauvage ? (Erik Neveu , Armand Mattelart)
La communauté ouvrière et le conflit subculturel. L'East End en proie à la rénovation (Phil Cohen)
Système du mod (Dick Hebdige)
Le grand magasin comme forme culturelle (David Chaney)
Des communications comme science de la culture (Raymond Williams)
Les périls du texte (Brigitte Le Grignou)
Varia
Le silence constitué. La vie dans un monde de plénitude de sens (Jack Bilmes)
Points de vue
Retour vers le futur : comment les technologies de communication pénètrent dans les foyers américains (John Carey)
La télévision par câble en France. Efficacité économique et concurrence (Jérôme Perani)
En ligne : http://www.persee.fr/web/revues/home/prescript/issue/reso_0751-7971_1996_num_14_ [...] Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité P-002271 PER RES Périodique Bibliothèque Documentaires Exclu du prêt
Titre : When media are new - Understanding the dynamics of new media adoption and use Type de document : texte imprimé Auteurs : John Carey, Auteur ; M.C.J. Elton, Auteur Editeur : Ann Arbor [U.S.A.] : The University of Michigan Press Année de publication : 2010 Collection : The new media world Importance : 363 p. Format : 23 cm ISBN/ISSN/EAN : 978-0-472-05085-7 Langues : Anglais Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUETags : radio télévision internet mobile convergence télécommunications interactivité Index. décimale : 004.678 Internet Résumé : Présentation de l'éditeur :
"The world of communication media has undergone massive changes since the mid-1980s. Along with the extraordinary progress in technological capability, it has experienced stunning decreases in costs; a revolutionary opening up of markets (a phenomenon exemplified by but not limited to the rise of the Internet); the advent of new business models; and a striking acceleration in the rate of change. These technological, regulatory, and economic changes have attracted the attention of a large number of researchers, from industry and academe, and given rise to a substantial body of research and data. Significantly less attention has been paid to the actual and intended users of new media. When Media Are New addresses this research and publishing gap by investigating the human side of the technological changes of the last 50 years and the implications for current and future media. It will find a broad audience ranging from media scholars to policymakers to industry professionals.
"John Carey and Martin Elton are among the most skilled and insightful researchers studying the dynamic changes in technology and the impacts on consumer attitudes and behaviors. Their comprehensive and actionable observations make this a must read for anyone interested in understanding the current (and future) media environment."
—Alan Wurtzel, President, Research and Media Development, NBC Universal
"When Media Are New should be read by every media manager faced with disruptive change brought on by new technology. The book transcends the fashionable topics and themes that are here today and gone tomorrow and instead places emphasis on those areas of research and implementation where fatal mistakes are made. They capture something universal, and therefore highly useful, by stripping away the hype and focusing relentlessly on consumers and the ways they adopt or fail to adopt new media products and technologies into their lives."
—Martin Nisenholtz, Senior Vice President, Digital Operations, The New York Times Company
"The burgeoning development of the Internet has deflected attention from a wider history of new media innovations that has shaped its success. John Carey and Martin Elton demonstrate that earlier initiatives to launch videophones, two-way interactive cable systems, videotext and other media innovations can teach us much about the present state and future course of information and communication technologies. This is a key reference on the new media, and must reading for students of the Internet—the platform for continuing the new media revolution."
—Professor William H. Dutton, Director, Oxford Internet Institute, University of Oxford"
Source : http://www.press.umich.edu - Consulté le 08/02/2011Note de contenu : PART I - PROCESSES :
- Adoption of new media
- The fragility of forecasting
- Implementation
- User research
PART II - CASE STUDIES
- How new media affect television viewing
- Videophones and teleconferencing
- When online media were new : the missing chapter
- The long road to interactive television
- Satellite radio
- The integration of mobiles phones into everyday lifeEn ligne : http://www.digitalculture.org/books/when-media-are-new When media are new - Understanding the dynamics of new media adoption and use [texte imprimé] / John Carey, Auteur ; M.C.J. Elton, Auteur . - Ann Arbor (U.S.A.) : The University of Michigan Press, 2010 . - 363 p. ; 23 cm. - (The new media world) .
ISBN : 978-0-472-05085-7
Langues : Anglais
Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUETags : radio télévision internet mobile convergence télécommunications interactivité Index. décimale : 004.678 Internet Résumé : Présentation de l'éditeur :
"The world of communication media has undergone massive changes since the mid-1980s. Along with the extraordinary progress in technological capability, it has experienced stunning decreases in costs; a revolutionary opening up of markets (a phenomenon exemplified by but not limited to the rise of the Internet); the advent of new business models; and a striking acceleration in the rate of change. These technological, regulatory, and economic changes have attracted the attention of a large number of researchers, from industry and academe, and given rise to a substantial body of research and data. Significantly less attention has been paid to the actual and intended users of new media. When Media Are New addresses this research and publishing gap by investigating the human side of the technological changes of the last 50 years and the implications for current and future media. It will find a broad audience ranging from media scholars to policymakers to industry professionals.
"John Carey and Martin Elton are among the most skilled and insightful researchers studying the dynamic changes in technology and the impacts on consumer attitudes and behaviors. Their comprehensive and actionable observations make this a must read for anyone interested in understanding the current (and future) media environment."
—Alan Wurtzel, President, Research and Media Development, NBC Universal
"When Media Are New should be read by every media manager faced with disruptive change brought on by new technology. The book transcends the fashionable topics and themes that are here today and gone tomorrow and instead places emphasis on those areas of research and implementation where fatal mistakes are made. They capture something universal, and therefore highly useful, by stripping away the hype and focusing relentlessly on consumers and the ways they adopt or fail to adopt new media products and technologies into their lives."
—Martin Nisenholtz, Senior Vice President, Digital Operations, The New York Times Company
"The burgeoning development of the Internet has deflected attention from a wider history of new media innovations that has shaped its success. John Carey and Martin Elton demonstrate that earlier initiatives to launch videophones, two-way interactive cable systems, videotext and other media innovations can teach us much about the present state and future course of information and communication technologies. This is a key reference on the new media, and must reading for students of the Internet—the platform for continuing the new media revolution."
—Professor William H. Dutton, Director, Oxford Internet Institute, University of Oxford"
Source : http://www.press.umich.edu - Consulté le 08/02/2011Note de contenu : PART I - PROCESSES :
- Adoption of new media
- The fragility of forecasting
- Implementation
- User research
PART II - CASE STUDIES
- How new media affect television viewing
- Videophones and teleconferencing
- When online media were new : the missing chapter
- The long road to interactive television
- Satellite radio
- The integration of mobiles phones into everyday lifeEn ligne : http://www.digitalculture.org/books/when-media-are-new Réservation
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