Titre : | Digital Media Worlds : The New Economy of Media | Type de document : | texte imprimé | Auteurs : | Giuditta De Prato, Auteur ; Esteve Sanz, Auteur ; Jean-Paul Simon, Auteur | Editeur : | RG21 6XS Basingstoke [Grande-Bretagne] : Palgrave MacMillan | Année de publication : | 2014 | Importance : | XVIII, 221 p | ISBN/ISSN/EAN : | 978-1-349-46599-6 | Langues : | Anglais | Catégories : | MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUE
| Tags : | médias numérique internet aspect économique télévision cinéma musique presse écrite jeu vidéo livre télécommunications régulation | Index. décimale : | 011.37 médias visuels et audiovisuels | Résumé : | Présentation de l'éditeur :
"Digital Media Worlds tracks the evolution of the media sector on its way toward a digital world. It focuses on core economic and management issues (cost structures, value network chain, business models) in industries such as book publishing, broadcasting, film, music, newspaper and video game."
Source : http://www.palgrave.com (Consulté le 11/01/2016) | Note de contenu : | Contents
List of Tables, Figures and Boxes
List of Abbreviations
Acknowledgements
Notes on Editors
Notes on Contributors
Introduction (Giuditta De Prato, Esteve Sanz and Jean Paul Simon)
Section I A Horizontal View: The Dynamics of the Sector
1 Moving to Digital Media Worlds: Three Successive Transformational Waves (Jean Paul Simon)
2 Production, Consumption and Innovative Business Models (Jean Paul Simon)
3 Media in the Changing Media–IT–Telecom Ecosystem (Jean Paul Simon)
4 Toward Enabling Policies (Jean Paul Simon)
Section II Case Studies
5 The Book Publishing Industry (Giuditta De Prato)
6 The Television Industry (Esteve Sanz)
7 The Film Industry (Sophie De Vinck and Sven Lindmark)
8 The Music Industry (Andra Leurdijk, Ottilie Nieuwenhuis and Martijn Poel)
9 The Newspaper Industry (Andra Leurdijk, Ottilie Nieuwenhuis and Martijn Poel)
10 The Video Games Industry (Giuditta De Prato)
Conclusion (Giuditta De Prato, Esteve Sanz and Jean Paul Simon)
References
Index | En ligne : | http://www.palgrave.com/gp/book/9781137344243 |
Digital Media Worlds : The New Economy of Media [texte imprimé] / Giuditta De Prato, Auteur ; Esteve Sanz, Auteur ; Jean-Paul Simon, Auteur . - RG21 6XS Basingstoke (Houndmills, Hampshire, Grande-Bretagne) : Palgrave MacMillan, 2014 . - XVIII, 221 p. ISBN : 978-1-349-46599-6 Langues : Anglais Catégories : | MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUE
| Tags : | médias numérique internet aspect économique télévision cinéma musique presse écrite jeu vidéo livre télécommunications régulation | Index. décimale : | 011.37 médias visuels et audiovisuels | Résumé : | Présentation de l'éditeur :
"Digital Media Worlds tracks the evolution of the media sector on its way toward a digital world. It focuses on core economic and management issues (cost structures, value network chain, business models) in industries such as book publishing, broadcasting, film, music, newspaper and video game."
Source : http://www.palgrave.com (Consulté le 11/01/2016) | Note de contenu : | Contents
List of Tables, Figures and Boxes
List of Abbreviations
Acknowledgements
Notes on Editors
Notes on Contributors
Introduction (Giuditta De Prato, Esteve Sanz and Jean Paul Simon)
Section I A Horizontal View: The Dynamics of the Sector
1 Moving to Digital Media Worlds: Three Successive Transformational Waves (Jean Paul Simon)
2 Production, Consumption and Innovative Business Models (Jean Paul Simon)
3 Media in the Changing Media–IT–Telecom Ecosystem (Jean Paul Simon)
4 Toward Enabling Policies (Jean Paul Simon)
Section II Case Studies
5 The Book Publishing Industry (Giuditta De Prato)
6 The Television Industry (Esteve Sanz)
7 The Film Industry (Sophie De Vinck and Sven Lindmark)
8 The Music Industry (Andra Leurdijk, Ottilie Nieuwenhuis and Martijn Poel)
9 The Newspaper Industry (Andra Leurdijk, Ottilie Nieuwenhuis and Martijn Poel)
10 The Video Games Industry (Giuditta De Prato)
Conclusion (Giuditta De Prato, Esteve Sanz and Jean Paul Simon)
References
Index | En ligne : | http://www.palgrave.com/gp/book/9781137344243 |
| |