Titre : | Children and Parents: Media Use and Attitudes Report 2014 | Type de document : | document électronique | Auteurs : | OFCOM - Office of communication (UK) , Editeur scientifique | Editeur : | London [Grande-Bretagne] : OFCOM (Office of communication) | Année de publication : | 2014 | Importance : | 234 p. | Note générale : | Rapport de l’Ofcom sur les usages et l'appréhension des médias par les enfants et les parents
Research Document | Langues : | Français Anglais | Catégories : | MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION: Programmes / Contenu: protection des mineurs MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUE:Contenu:protection des mineurs
| Tags : | médias audiovisuel télévision internet numérique enfant responsabilité des médias protection des mineurs consommateur éducation aux médias statistiques rapport | Index. décimale : | 011.37 médias visuels et audiovisuels | Résumé : | Présentation par l'éditeur :
"L’Ofcom britannique a publié, le 9 octobre 2014, son rapport annuel relatif aux usages et à l'appréhension des médias par les enfants et parents (Children and Parents Media Use and Attitudes Report 2014). Le rapport examine l'utilisation que font les enfants des différents médias et le rôle joué par les parents pour superviser leurs enfants dans un environnement convergent. Ce rapport s'inscrit dans le cadre des missions de l’Ofcom qui se doit de conduire et de promouvoir des projets de recherche sur l'éducation aux médias.
L'édition de cette année met notamment en lumière que :
• Un enfant sur trois au Royaume-Uni possède sa propre tablette, ce nombre a doublé en un an ;
• La popularité de la tablette pourrait contribuer à la diminution du nombre des téléviseurs dans les chambres d'enfants ; ce chiffre ayant diminué pour atteindre 46% en 2014, au lieu de 66% en 2009;
• Les 5-15 ans consacrent plus de temps à regarder la télévision chaque semaine (14,6 heures) qu'à toute autre activité médiatique, malgré une diminution depuis 2013 (15,4 heures);
• Neuf parents sur dix prennent des mesures pour aider leurs enfants à gérer les risques associés à l'utilisation de l’Internet ; plus de la moitié des parents utilisent un outil technique à cette fin;
Pour mieux sensibiliser à la problématique du contrôle parental, l’Ofcom a également développé conjointement le site Internet ParentPort et a publié une série de guides pour aider les parents à gérer l’accès des enfants aux médias numériques."
Source : http://www.epra.org (Consulté le 10/01/2015)
| Note de contenu : | TABLE DES MATIERES :
Executive summary
Introduction
Background
Research methodology and analysis
Children’s take - up of media
Household ownership of media devices
Mobile phone ownership
Tablet ownership
Children’s ownership of multiple media devices
Devices in the child’s bedroom
Children’s media use in the home
Regular use of media devices
Radio listening, by device
Internet use, by device
Device ‘mostly used’ to go online at home or elsewhere
Devices used to play games
Children’s use of media
Media consumption
Affinity with media devices
Media preferences for the child
Preference for TV channels versus YouTube channels
Devices used by children for different activities
Device mostly used by children for different activities
Undertaking creative and civic activities
Using social media
Playing games online
Knowledge and understanding of media among 8 - 15s
The role of TV and the internet
Critical understanding of online content
Distinguishing between different sources of online content
Critical understanding of search engines
Understanding of Google advertising
Awareness of personalised advertising
Understanding of how the BBC, Google and YouTube are funded
Discovering content
Children and parents: media use and
attitudes report
Visiting new websites
Social media profile settings
Attitudes towards sharing personal information online
Children’s attitudes and concerns
Children’s attitudes towards the internet and TV programmes
Children’s dislikes about media
Reporting online content that is nasty, worrying or offensive
Incidence of negative experiences on the internet or on mobile phones
Potentially risky, and safe, online behaviour
Parents’ attitudes and concerns
Parents’ concerns about media
Parental concerns about television content
Parental concerns about pre-watershed television content
Parental attitudes towards the internet
Parental concerns about the internet
Parental concerns about mobile phones
Experience of receiving a higher than expected mobile phone bill in the past year
Parental concerns about gaming
Parental mediation
An overview of parental mediation strategies
Parents’ rules across media
Use of technical tools to manage online access and use
Information sources for finding out about technical tools
Reasons for installing tools that manage children’s online access and use
Reasons for not using tools that manage online access and use
Talking to children about managing online risks
Rules about the internet
Parental supervision of internet
Who is with the child when they are online
Parental supervision of social media activity
Parental controls for mobile phones
Parental rules for mobile phones
Parental controls on gaming devices
Rules about playing games
Technical controls on television services
Awareness and use of PIN controls on catch-up services
Rules about television viewing | En ligne : | http://media.ofcom.org.uk/news/2014/media-lit-audit-oct2014/?utm_source=updates& [...] | Format de la ressource électronique : | http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/research/media-literacy/media-use-attitudes-14/Childrens_2014_Report.pdf |
Children and Parents: Media Use and Attitudes Report 2014 [document électronique] / OFCOM - Office of communication (UK)  , Editeur scientifique . - London (Riverside House, 2a Southwark Bridge Road, SE1 9HA, Grande-Bretagne) : OFCOM (Office of communication), 2014 . - 234 p. Rapport de l’Ofcom sur les usages et l'appréhension des médias par les enfants et les parents
Research Document Langues : Français Anglais Catégories : | MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION: Programmes / Contenu: protection des mineurs MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUE:Contenu:protection des mineurs
| Tags : | médias audiovisuel télévision internet numérique enfant responsabilité des médias protection des mineurs consommateur éducation aux médias statistiques rapport | Index. décimale : | 011.37 médias visuels et audiovisuels | Résumé : | Présentation par l'éditeur :
"L’Ofcom britannique a publié, le 9 octobre 2014, son rapport annuel relatif aux usages et à l'appréhension des médias par les enfants et parents (Children and Parents Media Use and Attitudes Report 2014). Le rapport examine l'utilisation que font les enfants des différents médias et le rôle joué par les parents pour superviser leurs enfants dans un environnement convergent. Ce rapport s'inscrit dans le cadre des missions de l’Ofcom qui se doit de conduire et de promouvoir des projets de recherche sur l'éducation aux médias.
L'édition de cette année met notamment en lumière que :
• Un enfant sur trois au Royaume-Uni possède sa propre tablette, ce nombre a doublé en un an ;
• La popularité de la tablette pourrait contribuer à la diminution du nombre des téléviseurs dans les chambres d'enfants ; ce chiffre ayant diminué pour atteindre 46% en 2014, au lieu de 66% en 2009;
• Les 5-15 ans consacrent plus de temps à regarder la télévision chaque semaine (14,6 heures) qu'à toute autre activité médiatique, malgré une diminution depuis 2013 (15,4 heures);
• Neuf parents sur dix prennent des mesures pour aider leurs enfants à gérer les risques associés à l'utilisation de l’Internet ; plus de la moitié des parents utilisent un outil technique à cette fin;
Pour mieux sensibiliser à la problématique du contrôle parental, l’Ofcom a également développé conjointement le site Internet ParentPort et a publié une série de guides pour aider les parents à gérer l’accès des enfants aux médias numériques."
Source : http://www.epra.org (Consulté le 10/01/2015)
| Note de contenu : | TABLE DES MATIERES :
Executive summary
Introduction
Background
Research methodology and analysis
Children’s take - up of media
Household ownership of media devices
Mobile phone ownership
Tablet ownership
Children’s ownership of multiple media devices
Devices in the child’s bedroom
Children’s media use in the home
Regular use of media devices
Radio listening, by device
Internet use, by device
Device ‘mostly used’ to go online at home or elsewhere
Devices used to play games
Children’s use of media
Media consumption
Affinity with media devices
Media preferences for the child
Preference for TV channels versus YouTube channels
Devices used by children for different activities
Device mostly used by children for different activities
Undertaking creative and civic activities
Using social media
Playing games online
Knowledge and understanding of media among 8 - 15s
The role of TV and the internet
Critical understanding of online content
Distinguishing between different sources of online content
Critical understanding of search engines
Understanding of Google advertising
Awareness of personalised advertising
Understanding of how the BBC, Google and YouTube are funded
Discovering content
Children and parents: media use and
attitudes report
Visiting new websites
Social media profile settings
Attitudes towards sharing personal information online
Children’s attitudes and concerns
Children’s attitudes towards the internet and TV programmes
Children’s dislikes about media
Reporting online content that is nasty, worrying or offensive
Incidence of negative experiences on the internet or on mobile phones
Potentially risky, and safe, online behaviour
Parents’ attitudes and concerns
Parents’ concerns about media
Parental concerns about television content
Parental concerns about pre-watershed television content
Parental attitudes towards the internet
Parental concerns about the internet
Parental concerns about mobile phones
Experience of receiving a higher than expected mobile phone bill in the past year
Parental concerns about gaming
Parental mediation
An overview of parental mediation strategies
Parents’ rules across media
Use of technical tools to manage online access and use
Information sources for finding out about technical tools
Reasons for installing tools that manage children’s online access and use
Reasons for not using tools that manage online access and use
Talking to children about managing online risks
Rules about the internet
Parental supervision of internet
Who is with the child when they are online
Parental supervision of social media activity
Parental controls for mobile phones
Parental rules for mobile phones
Parental controls on gaming devices
Rules about playing games
Technical controls on television services
Awareness and use of PIN controls on catch-up services
Rules about television viewing | En ligne : | http://media.ofcom.org.uk/news/2014/media-lit-audit-oct2014/?utm_source=updates& [...] | Format de la ressource électronique : | http://stakeholders.ofcom.org.uk/binaries/research/media-literacy/media-use-attitudes-14/Childrens_2014_Report.pdf |
|