Accueil
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Catégories
Faire une suggestion Affiner la recherche
2 - Hiver 2011-2012 - C'est le tour de la télé ! (Bulletin de Méta-Média - Cahier de tendances médias de France Télévisions)
[n° ou bulletin]
Titre : 2 - Hiver 2011-2012 - C'est le tour de la télé ! Type de document : document électronique Année de publication : 2011 Importance : 74 p. Langues : Français Catégories : MEDIAS: COMMUNICATION & JOURNALISME - Aspects généraux
MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUETags : internet numérique télévision journalisme Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Note de contenu : Introduction
Disruptions et dislocations. Déjà vu. « All over again »
Nouveaux usages : une télévision schizophrène
De nouveaux comportements s’installent. L’appropriation des nouvelles technologies est rapide. Nos vies ont changé.
Multi-activité : personne n’a vu arriver la « Social TV » !
Les nouvelles concurrences et désintermédiations.
Tout le monde veut faire de la télévision ! Ruée vers le streaming !
La télévision survivra-t-elle à cet Internet ouvert ?
Le cauchemar du monde de la télévision est d’ailleurs déjà arrivé.
Désintégration des modèles d’affaires lors
de la migration en ligne
Modification du paysage concurrentiel et impact sur la chaîne de la valeur.
Mais la publicité en ligne résiste à la crise. Diversifications.
Veillons à garder l’Internet ouvert
MipCom 2011
Méta-tendance : « La télévision est le média autour duquel tous les autres gravitent. ».
Zapping de tendances éditoriales observées dans les contenus proposés.
Innovations technologiques
L’immersion : 3D ou ultra haute définition ?
Le home-cinéma bientôt smart !
La régulation de l’intensité sonore : le graal du téléspectateur zappeur !
Point d’étape sur l'effet « Cloud »
Journalisme : l’âge d’or aussi !
Journalisme numérique : dix compétences-clés.
Google News : le retour des journalistes !
Twitter, rédaction open source p
Journalisme web : dix tendances Tech et trente outils.
Nous sommes tous des médias : la preuve !
What’s next ?
Livres recommandés
En ligne : http://meta-media.fr/files/2011/12/MetaMedia2_Ecran.pdf [n° ou bulletin] 2 - Hiver 2011-2012 - C'est le tour de la télé ! [document électronique] . - 2011 . - 74 p.
Langues : Français
Catégories : MEDIAS: COMMUNICATION & JOURNALISME - Aspects généraux
MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
MEDIAS:AUDIOVISUEL:NUMERIQUETags : internet numérique télévision journalisme Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Note de contenu : Introduction
Disruptions et dislocations. Déjà vu. « All over again »
Nouveaux usages : une télévision schizophrène
De nouveaux comportements s’installent. L’appropriation des nouvelles technologies est rapide. Nos vies ont changé.
Multi-activité : personne n’a vu arriver la « Social TV » !
Les nouvelles concurrences et désintermédiations.
Tout le monde veut faire de la télévision ! Ruée vers le streaming !
La télévision survivra-t-elle à cet Internet ouvert ?
Le cauchemar du monde de la télévision est d’ailleurs déjà arrivé.
Désintégration des modèles d’affaires lors
de la migration en ligne
Modification du paysage concurrentiel et impact sur la chaîne de la valeur.
Mais la publicité en ligne résiste à la crise. Diversifications.
Veillons à garder l’Internet ouvert
MipCom 2011
Méta-tendance : « La télévision est le média autour duquel tous les autres gravitent. ».
Zapping de tendances éditoriales observées dans les contenus proposés.
Innovations technologiques
L’immersion : 3D ou ultra haute définition ?
Le home-cinéma bientôt smart !
La régulation de l’intensité sonore : le graal du téléspectateur zappeur !
Point d’étape sur l'effet « Cloud »
Journalisme : l’âge d’or aussi !
Journalisme numérique : dix compétences-clés.
Google News : le retour des journalistes !
Twitter, rédaction open source p
Journalisme web : dix tendances Tech et trente outils.
Nous sommes tous des médias : la preuve !
What’s next ?
Livres recommandés
En ligne : http://meta-media.fr/files/2011/12/MetaMedia2_Ecran.pdf Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité P-001875 PER MET Périodique Internet Docs numérisés CentreDoc Disponible 2014 (CEE) - Juin 2014 - Central and Eastern Europe Special Issue (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
[n° ou bulletin]
Titre : 2014 (CEE) - Juin 2014 - Central and Eastern Europe Special Issue Type de document : document électronique Auteurs : Stuart Thomson, Directeur de publication, rédacteur en chef Année de publication : 2014 Importance : 28 p. Note générale : Numéro spécial (annuel) Langues : Anglais Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision Russie Tchéquie Estonie Croatie Slovénie Serbie Belarus Latvie Hongrie Montenegro Kosovo Bosnie Bulgarie Pologne Ukraine Moldavie Roumanie Macédoine à la demande piratage législation opérateurs télécommunications numérique statistiques audience télévision connectée étude de marché Index. décimale : 621.388 Télévision (télécommunication) Résumé : Présentation de l'éditeur :
"In our annual special issue looking at developments in digital TV in central and eastern Europe, we provide an overview of the overall market, summarising recent events and assessing prospects for growth.
We also address the remarkable growth of OTT services across the region, particularly in Russia and Poland, assessing the business models, distribution channels and content strategies of the main players.
Also in Digital TV Europe CEE 2014, we assess the continued relevance of satellite distribution of pay TV services in the region and look at the evolution of the strategy of pay TV channel providers across the various countries in the region.
Our special issue comes ahead of next week’s Digital TV CEE 2014 conference in Budapest – which offers three days of in-depth presentations and debate about OTT, pay TV and content distribution across the region"
Source : http://dtve.msgfocus.com/q/12EhZHXejgwZiEL61JjXdzmL/wv (Consulté le 24/07/2014)En ligne : http://media2.telecoms.com/e-books/DTVE/magazine/cee14/ [n° ou bulletin] 2014 (CEE) - Juin 2014 - Central and Eastern Europe Special Issue [document électronique] / Stuart Thomson, Directeur de publication, rédacteur en chef . - 2014 . - 28 p.
Numéro spécial (annuel)
Langues : Anglais
Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision Russie Tchéquie Estonie Croatie Slovénie Serbie Belarus Latvie Hongrie Montenegro Kosovo Bosnie Bulgarie Pologne Ukraine Moldavie Roumanie Macédoine à la demande piratage législation opérateurs télécommunications numérique statistiques audience télévision connectée étude de marché Index. décimale : 621.388 Télévision (télécommunication) Résumé : Présentation de l'éditeur :
"In our annual special issue looking at developments in digital TV in central and eastern Europe, we provide an overview of the overall market, summarising recent events and assessing prospects for growth.
We also address the remarkable growth of OTT services across the region, particularly in Russia and Poland, assessing the business models, distribution channels and content strategies of the main players.
Also in Digital TV Europe CEE 2014, we assess the continued relevance of satellite distribution of pay TV services in the region and look at the evolution of the strategy of pay TV channel providers across the various countries in the region.
Our special issue comes ahead of next week’s Digital TV CEE 2014 conference in Budapest – which offers three days of in-depth presentations and debate about OTT, pay TV and content distribution across the region"
Source : http://dtve.msgfocus.com/q/12EhZHXejgwZiEL61JjXdzmL/wv (Consulté le 24/07/2014)En ligne : http://media2.telecoms.com/e-books/DTVE/magazine/cee14/ 2014 (MEA Update) - July 2014 - Middle East and Africa Update (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
[n° ou bulletin]
Titre : 2014 (MEA Update) - July 2014 - Middle East and Africa Update Type de document : document électronique Auteurs : Stuart Thomson, Editeur scientifique ; Andy McDonald, Collaborateur ; Kamelija Stefanova, Auteur Année de publication : 2014 Importance : 12 p. Langues : Anglais Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision télévision numérique opérateurs Afrique Moyen-Orient à la demande Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Note de contenu : News round-up: The latest developments in pay TV in MEA - Trace launches new music channel in Angola and Mozambique;
Kipco gets offer from unnamed bidder for OSN;
SES launches African TV platform
Satellite focus:
STN’s Mitja Lovsin on the Middle East & Africa / Slovenian teleport operator STN, which recently celebrated its 10th anniversary, has been focusing on the Middle East and African market as a key growth opportunity.
Sales and marketing director Mitja Lovsin talked to Stuart Thomson about the company's activities in the region
En ligne : www.digitaltveurope.net [n° ou bulletin] 2014 (MEA Update) - July 2014 - Middle East and Africa Update [document électronique] / Stuart Thomson, Editeur scientifique ; Andy McDonald, Collaborateur ; Kamelija Stefanova, Auteur . - 2014 . - 12 p.
Langues : Anglais
Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision télévision numérique opérateurs Afrique Moyen-Orient à la demande Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Note de contenu : News round-up: The latest developments in pay TV in MEA - Trace launches new music channel in Angola and Mozambique;
Kipco gets offer from unnamed bidder for OSN;
SES launches African TV platform
Satellite focus:
STN’s Mitja Lovsin on the Middle East & Africa / Slovenian teleport operator STN, which recently celebrated its 10th anniversary, has been focusing on the Middle East and African market as a key growth opportunity.
Sales and marketing director Mitja Lovsin talked to Stuart Thomson about the company's activities in the region
En ligne : www.digitaltveurope.net Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1002368-185 TAP Photocopies, tirés-à-part, docs dactylographiés, ... Bibliothèque Documentaires Disponible 2014 (MEA Update) - November 2014 - Middle East and Africa Update (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
[n° ou bulletin]
Titre : 2014 (MEA Update) - November 2014 - Middle East and Africa Update Type de document : document électronique Auteurs : Stuart Thomson, Editeur scientifique ; Andy McDonald, Collaborateur ; Kamelija Stefanova, Auteur Année de publication : 2014 Importance : 28 p Langues : Anglais Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision télévision numérique opérateurs Afrique Moyen-Orient à la demande Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Résumé : "The free-to-air and pay TV markets of the Middle East and Africa have had mixed fortunes over the past year.
In the Middle East, the free TV market – with the partial exception of pan-Arab broadcasters – has suffered from the effects of the multiple crises and conflicts that have plagued the region. Pay TV, on the other hand, has continued to make strong progress from a modest base.
In sub-Saharan Africa, progress towards digital switchover has been difficult. Pay TV on the other hand has seen a multiplicity of new services launch.
In Digital TV Europe’s Middle East & Africa 2014, we summarise the general trends, interview leading players in the Middle East and look at a range of new initiatives in train for Africa."
Source: http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf (consulté le 29/10/2014)Note de contenu : "The Middle East: the big picture; Mixed fortunes 2
Interview: Sam Barnett, MBC 11
Interview: David Butorac, OSN 14
Africa: the big picture; African exchange 16
Interview: François Deplanck, A+ 24"
Source: http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf (consulté le 29/10/2014)En ligne : http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf [n° ou bulletin] 2014 (MEA Update) - November 2014 - Middle East and Africa Update [document électronique] / Stuart Thomson, Editeur scientifique ; Andy McDonald, Collaborateur ; Kamelija Stefanova, Auteur . - 2014 . - 28 p.
Langues : Anglais
Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision télévision numérique opérateurs Afrique Moyen-Orient à la demande Index. décimale : 791.45 Télévision (Loisir) Résumé : "The free-to-air and pay TV markets of the Middle East and Africa have had mixed fortunes over the past year.
In the Middle East, the free TV market – with the partial exception of pan-Arab broadcasters – has suffered from the effects of the multiple crises and conflicts that have plagued the region. Pay TV, on the other hand, has continued to make strong progress from a modest base.
In sub-Saharan Africa, progress towards digital switchover has been difficult. Pay TV on the other hand has seen a multiplicity of new services launch.
In Digital TV Europe’s Middle East & Africa 2014, we summarise the general trends, interview leading players in the Middle East and look at a range of new initiatives in train for Africa."
Source: http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf (consulté le 29/10/2014)Note de contenu : "The Middle East: the big picture; Mixed fortunes 2
Interview: Sam Barnett, MBC 11
Interview: David Butorac, OSN 14
Africa: the big picture; African exchange 16
Interview: François Deplanck, A+ 24"
Source: http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf (consulté le 29/10/2014)En ligne : http://www.digitaltveurope.net/wp-content/uploads/2014/10/DTVE-MEA14lo.pdf 2014 (WHITE PAPER) - July 2014 - Interactive TV Monetisation: The Big Picture (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
[n° ou bulletin]
Titre : 2014 (WHITE PAPER) - July 2014 - Interactive TV Monetisation: The Big Picture Type de document : document électronique Auteurs : Stuart Thomson, Directeur de publication, rédacteur en chef Année de publication : 2014 Importance : 14 p. Langues : Anglais Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision numérique interactivité opérateurs à la demande financement aspect économique Index. décimale : 621.388 Télévision (télécommunication) Résumé : Présentation par l'éditeur :
"With traditional pay TV growth leveling off and consumers becoming less willing than previously to spend additional subscription revenue year-on-year for their existing service offerings, pay TV operators are seeking new ways of making money, primarily from digital activities. However, many offerings launched in recent years that fall under the broad category of ‘interactive services’ have been provided for free and there is a large question mark over whether digital can ever compensate for the slow attrition of traditional service revenues or even provide a meaningful path to growth.
How to make money from interactive services – and which services have the potential to deliver a decent return on investment – are key questions facing service providers as they seek to cater to their subscribers’ demands for more flexible ways of consuming video. With the traditional mainstay of pay TV operators – the linear channel – facing a number of longer-term challenges, it is crucial to make the right choices now.
DTVE recently surveyed over 100 interactive video industry players from 42 countries, of whom 7.7% identified themselves as cable operators, 11.5% as triple or quad-play operators, 6.7% as IPTV service providers, 2.9% as DTH operators, 17.3% as OTT service providers, 2.9% as pay TV channel operators and 14.4% as free-to-air broadcasters."
Source : http://www.digitaltveurope.net/199322/interactive-tv-monetisation-the-big-picture/ (Consulté le 25/07/2014)
En ligne : http://www.digitaltveurope.net/199322/interactive-tv-monetisation-the-big-pictur [...] [n° ou bulletin] 2014 (WHITE PAPER) - July 2014 - Interactive TV Monetisation: The Big Picture [document électronique] / Stuart Thomson, Directeur de publication, rédacteur en chef . - 2014 . - 14 p.
Langues : Anglais
Catégories : MEDIAS:AUDIOVISUEL: TELEVISION:TV numérique
PERIODIQUESTags : télévision numérique interactivité opérateurs à la demande financement aspect économique Index. décimale : 621.388 Télévision (télécommunication) Résumé : Présentation par l'éditeur :
"With traditional pay TV growth leveling off and consumers becoming less willing than previously to spend additional subscription revenue year-on-year for their existing service offerings, pay TV operators are seeking new ways of making money, primarily from digital activities. However, many offerings launched in recent years that fall under the broad category of ‘interactive services’ have been provided for free and there is a large question mark over whether digital can ever compensate for the slow attrition of traditional service revenues or even provide a meaningful path to growth.
How to make money from interactive services – and which services have the potential to deliver a decent return on investment – are key questions facing service providers as they seek to cater to their subscribers’ demands for more flexible ways of consuming video. With the traditional mainstay of pay TV operators – the linear channel – facing a number of longer-term challenges, it is crucial to make the right choices now.
DTVE recently surveyed over 100 interactive video industry players from 42 countries, of whom 7.7% identified themselves as cable operators, 11.5% as triple or quad-play operators, 6.7% as IPTV service providers, 2.9% as DTH operators, 17.3% as OTT service providers, 2.9% as pay TV channel operators and 14.4% as free-to-air broadcasters."
Source : http://www.digitaltveurope.net/199322/interactive-tv-monetisation-the-big-picture/ (Consulté le 25/07/2014)
En ligne : http://www.digitaltveurope.net/199322/interactive-tv-monetisation-the-big-pictur [...] 2015 (WHITE PAPER) - Février 2015 - The Future of TV Advertising (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Digital TV Europe.net (Londres)
Permalink2016 (MEA Update) - 2016 - Middle East and Africa Update (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink2017 - January - February 2017 - The Digital TV Europe Industry Survey 2017 (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink2017 - March 2017 (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink316 - Sept/October 2014 - Searching questions. Will search and recommendation transform the TV experience ? (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink317 - February/March 2015 - The anniversary issue (30th Birthday) (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink318 - Avril/May 2015 - Internet of things (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) : Pay TV operators and the connected home / Stuart Thomson
Permalink319 - June 2015 - Spectrum reallocation and the future of OTT (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink320 - August/September 2015 - Close Up on UHD (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink321 - October 2015 - Content innovation awards 2015 (Bulletin de Digital TV Europe - Cable & Satellite Europe for a new era) / Stuart Thomson
Permalink