Accueil
A partir de cette page vous pouvez :
Retourner au premier écran avec les dernières notices... |
Résultat de la recherche
24 résultat(s) recherche sur le tag 'Administration'
Affiner la recherche Générer le flux rss de la recherche
Partager le résultat de cette recherche Faire une suggestion
Publicité de l'administration - Vol.I / Frankie Schram
Titre : Publicité de l'administration - Vol.I Type de document : texte imprimé Auteurs : Frankie Schram, Editeur scientifique Editeur : Bruxelles : Politeia Année de publication : 2006 Format : Classeur à feuillets mobiles ISBN/ISSN/EAN : 978-2-509-00086-6 Note générale : Extrait du mode d'emploi :
"La manuel Publicité de l'administration est divisé en 3 grandes parties, séparées les unes des autres par un intercalaire de couleur :
1/ avant-propos, liste des abréviations, sommaire
2/ le commentaire de la législation
3/ la législation
Une pagination distincte s'applique à chaque niveau de pouvoir, c'est-à-dire que la numérotation recommence à O lorsque nous passons d'un niveau de pouvoir à un autre."
En cas de modifications importantes, le manuel est remis à jour.Langues : Français Catégories : AUTRES Tags : administration Belgique droit droit belge droit administratif Index. décimale : 350 Administration publique Note de contenu : PREMIERE PARTIE : COMMENTAIRE
1. Introduction générale
Publicité de l'administration : les fondements
2. La législation fédérale sur la publicité de l'administration
3. Réglementation sur la publicité de l'administration dans la région de Bruxelles-Capitale
8. Réglementation de l'Union européenne en matière de publicité
10. Vie privée, données à caractère personnel et publicité de l'administrationPublicité de l'administration - Vol.I [texte imprimé] / Frankie Schram, Editeur scientifique . - Bruxelles (28 Galerie Ravenstein, 1000) : Politeia, 2006 . - ; Classeur à feuillets mobiles.
ISBN : 978-2-509-00086-6
Extrait du mode d'emploi :
"La manuel Publicité de l'administration est divisé en 3 grandes parties, séparées les unes des autres par un intercalaire de couleur :
1/ avant-propos, liste des abréviations, sommaire
2/ le commentaire de la législation
3/ la législation
Une pagination distincte s'applique à chaque niveau de pouvoir, c'est-à-dire que la numérotation recommence à O lorsque nous passons d'un niveau de pouvoir à un autre."
En cas de modifications importantes, le manuel est remis à jour.
Langues : Français
Catégories : AUTRES Tags : administration Belgique droit droit belge droit administratif Index. décimale : 350 Administration publique Note de contenu : PREMIERE PARTIE : COMMENTAIRE
1. Introduction générale
Publicité de l'administration : les fondements
2. La législation fédérale sur la publicité de l'administration
3. Réglementation sur la publicité de l'administration dans la région de Bruxelles-Capitale
8. Réglementation de l'Union européenne en matière de publicité
10. Vie privée, données à caractère personnel et publicité de l'administrationRéservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1002548 5 SCH PUB Livre Bibliothèque Documentaires Disponible Publicité de l'administration - Vol.II / Frankie Schram
Titre : Publicité de l'administration - Vol.II Type de document : texte imprimé Auteurs : Frankie Schram, Editeur scientifique Editeur : Bruxelles : Politeia Année de publication : 2006 Format : Classeur à feuillets mobiles Note générale : Extrait du mode d'emploi :
"La manuel Publicité de l'administration est divisé en 3 grandes parties, séparées les unes des autres par un intercalaire de couleur :
1/ avant-propos, liste des abréviations, sommaire
2/ le commentaire de la législation
3/ la législation
Une pagination distincte s'applique à chaque niveau de pouvoir, c'est-à-dire que la numérotation recommence à O lorsque nous passons d'un niveau de pouvoir à un autre."
En cas de modifications importantes, le manuel est remis à jour.Langues : Français Catégories : AUTRES Tags : administration Belgique droit droit belge droit administratif Index. décimale : 350 Administration publique Note de contenu : DEUXIEME PARTIE :
LEGISLATION
A. Législation fédérale
B. Communauté française
C. Région wallonne
D. Bruxelles
E. Communauté germanique
G. Législation européennePublicité de l'administration - Vol.II [texte imprimé] / Frankie Schram, Editeur scientifique . - Bruxelles (28 Galerie Ravenstein, 1000) : Politeia, 2006 . - ; Classeur à feuillets mobiles.
Extrait du mode d'emploi :
"La manuel Publicité de l'administration est divisé en 3 grandes parties, séparées les unes des autres par un intercalaire de couleur :
1/ avant-propos, liste des abréviations, sommaire
2/ le commentaire de la législation
3/ la législation
Une pagination distincte s'applique à chaque niveau de pouvoir, c'est-à-dire que la numérotation recommence à O lorsque nous passons d'un niveau de pouvoir à un autre."
En cas de modifications importantes, le manuel est remis à jour.
Langues : Français
Catégories : AUTRES Tags : administration Belgique droit droit belge droit administratif Index. décimale : 350 Administration publique Note de contenu : DEUXIEME PARTIE :
LEGISLATION
A. Législation fédérale
B. Communauté française
C. Région wallonne
D. Bruxelles
E. Communauté germanique
G. Législation européenneRéservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1002547 5 SCH PUB Livre Bibliothèque Documentaires Disponible
Titre : The self-restraining state - Power and accountability in new democracies Type de document : texte imprimé Auteurs : Andreas Schedler, Editeur scientifique ; Larry Diamond, Editeur scientifique ; Marc F. Plattner, Editeur scientifique Editeur : Boulder [USA] : Lynne Rienner Année de publication : 1999 Importance : x-393 p. Format : 21,5 cm Prix : 33,-€ Langues : Anglais Catégories : AUTRES Tags : gouvernance démocratie politique administration élections justice financement Index. décimale : 350 Administration publique Résumé : Présentation de l'éditeur :
"New democracies all over the world are finding themselves haunted by the old demons of clientelism, corruption, arbitrariness, and the abuse of power—leading to a growing awareness that, in addition to elections, democracy requires checks and balances. Democratic governments must be accountable to the electorate; but they must also be subject to restraint and oversight by other public agencies. It is not enough that citizens control the state. The state must control itself.
This collection explores how new democracies can achieve that goal. Focusing on electoral administration, judicial systems, corruption control, and central banks, the authors consider such issues as how governments can establish effective agencies of restraint, why they should accept them, and what those agencies can do to achieve credibility."
(Source : http://www.rienner.com - Consulté le 06/08/2010)
Note de contenu : Introduction
PART 1 - CONCEPTUAL AND NORMATIVE ISSUES.
Conceptualizing Accountability
Horizontal Accountability in New Democracies
Comments on O'Donnell.
- Constitutionalism and Democracy
- The Limits of Horizontal Accountability
- Traditions of Accountability
- A Response to My Commentators
PART 2 - ELECTORAL ADMINISTRATION.
A Brief History of Electoral Administration
Off the Streets and into the Courtrooms: Resolving Postelectoral Conflicts in Mexico
Institutionalizing Credible Elections in Ghana
The Third Dimension of Accountability: The International Community in National Elections
PART 3 - JUDICIAL SYSTEMS.
A Brief History of Judicial Review
Judicial Independence and Judicial Reform in Latin America
Building Judicial Independence in Common Law Africa
Surprising Success: The New East European Constitutional Courts
PART 4 - CORRUPTION CONTROL.
A Brief History of Anticorruption Agencies
Corruption, Democracy, and Reform in Benin
Combating Corruption in Asia: South Korea and Thailand
The Global Coalition Against Corruption: Evaluating Transparency International
PART 5 - CENTRAL BANKS.
A Brief History of Central Bank Independence in Developing Countries
Misguided Autonomy: Central Bank Independence in the Russian Transition
Learning From Failure: The International Financial Institutions as Agencies of Restraint in Africa
PART 6 - CONCLUSION.
Restraining the State: Conflicts and Agents of Accountability
En ligne : http://www.rienner.com The self-restraining state - Power and accountability in new democracies [texte imprimé] / Andreas Schedler, Editeur scientifique ; Larry Diamond, Editeur scientifique ; Marc F. Plattner, Editeur scientifique . - Boulder (1800 30th St., Ste. 314, CO 80301, USA) : Lynne Rienner, 1999 . - x-393 p. ; 21,5 cm.
33,-€
Langues : Anglais
Catégories : AUTRES Tags : gouvernance démocratie politique administration élections justice financement Index. décimale : 350 Administration publique Résumé : Présentation de l'éditeur :
"New democracies all over the world are finding themselves haunted by the old demons of clientelism, corruption, arbitrariness, and the abuse of power—leading to a growing awareness that, in addition to elections, democracy requires checks and balances. Democratic governments must be accountable to the electorate; but they must also be subject to restraint and oversight by other public agencies. It is not enough that citizens control the state. The state must control itself.
This collection explores how new democracies can achieve that goal. Focusing on electoral administration, judicial systems, corruption control, and central banks, the authors consider such issues as how governments can establish effective agencies of restraint, why they should accept them, and what those agencies can do to achieve credibility."
(Source : http://www.rienner.com - Consulté le 06/08/2010)
Note de contenu : Introduction
PART 1 - CONCEPTUAL AND NORMATIVE ISSUES.
Conceptualizing Accountability
Horizontal Accountability in New Democracies
Comments on O'Donnell.
- Constitutionalism and Democracy
- The Limits of Horizontal Accountability
- Traditions of Accountability
- A Response to My Commentators
PART 2 - ELECTORAL ADMINISTRATION.
A Brief History of Electoral Administration
Off the Streets and into the Courtrooms: Resolving Postelectoral Conflicts in Mexico
Institutionalizing Credible Elections in Ghana
The Third Dimension of Accountability: The International Community in National Elections
PART 3 - JUDICIAL SYSTEMS.
A Brief History of Judicial Review
Judicial Independence and Judicial Reform in Latin America
Building Judicial Independence in Common Law Africa
Surprising Success: The New East European Constitutional Courts
PART 4 - CORRUPTION CONTROL.
A Brief History of Anticorruption Agencies
Corruption, Democracy, and Reform in Benin
Combating Corruption in Asia: South Korea and Thailand
The Global Coalition Against Corruption: Evaluating Transparency International
PART 5 - CENTRAL BANKS.
A Brief History of Central Bank Independence in Developing Countries
Misguided Autonomy: Central Bank Independence in the Russian Transition
Learning From Failure: The International Financial Institutions as Agencies of Restraint in Africa
PART 6 - CONCLUSION.
Restraining the State: Conflicts and Agents of Accountability
En ligne : http://www.rienner.com Réservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1002459 11 SCH SEL Livre Bibliothèque Documentaires Disponible
Titre : CAC - 03/07/2014 - Décision : TV Com: composition du conseil d'administration Type de document : document électronique Auteurs : CSA (CAC), Auteur Editeur : Bruxelles [Belgique] : Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) - Belgique Année de publication : 2014 Format : Document électronique Note générale : Décision ; 20140703
Dossier 22-13Langues : Français Catégories : DOCUMENTATION CSA :Publications :Collège d'Autorisation et de Contrôle:CAC - Décisions Tags : CAC décision TVCom administration Index. décimale : 342.06 Droit administratif En ligne : http://www.csa.be/documents/2338 CAC - 03/07/2014 - Décision : TV Com: composition du conseil d'administration [document électronique] / CSA (CAC), Auteur . - Bruxelles (1050, Belgique) : Conseil Supérieur de l'Audiovisuel (CSA) - Belgique, 2014 . - ; Document électronique.
Décision ; 20140703
Dossier 22-13
Langues : Français
Catégories : DOCUMENTATION CSA :Publications :Collège d'Autorisation et de Contrôle:CAC - Décisions Tags : CAC décision TVCom administration Index. décimale : 342.06 Droit administratif En ligne : http://www.csa.be/documents/2338 A study in Government - Politics and administration / Frank J. Goodnow
Titre : A study in Government - Politics and administration Type de document : texte imprimé Auteurs : Frank J. Goodnow, Auteur Editeur : Piscataway [USA] : Transaction Publishers Année de publication : 2008 Importance : 270 p. Format : 22,5 cm Prix : 37,-€ Langues : Anglais Catégories : AUTRES Tags : politique administration gouvernance Index. décimale : 320 Politique Résumé : Présentation de l'éditeur (4ème p. couverture) :
"The conventional model for explaining the uniqueness of American democracy is its division between executive, legislative, and judicial functions. It was the great contribution of Frank J. Goodnow to codify a less obvious, but no less profound element: the distinction between politics and policies, principles and operations. He showed how the United States went beyond a nation based on government by gentlemen and then one based on the spoils system brought about by the Jacksonian revolt against the Eastern Establishment, into a government that separated political officials from civil administrators. Goodnow contends that the civil service reformers persuasively argued that the separation of administration from politics, far from destroying the democratic links with the people, actually served to enhance democracy. While John Rohr, in his outstanding new introduction carefully notes loopholes in the theoretical scaffold of Goodnow's argument, he is also careful to express his appreciation of the pragmatic ground for this new sense of government as needing a partnership of the elected and the appointed. Goodnow was profoundly influenced by European currents, especially the Hegelian. As a result, the work aims at a political philosophy meant to move considerably beyond the purely pragmatic needs of government. For it was the relationships, the need for national unity in a country that was devised to account for and accommodate pluralism and diversity, that attracted Goodnow's legal background and normative impulses alike. That issues of legitimacy and power distribution were never entirely resolved by Goodnow does not alter the fact that this is perhaps the most important work, along with that of James Bryce, to emerge from this formative period to connect processes of governance with systems of democracy."Note de contenu : Chapter I : The primary functions of the State
Chapter II : The function of Politics
Chapter III : Central and local politics
Chapter IV : The function of administration
Chapter V : The effect of the administrative system on the relations of politics and administration
Chapter VI : The influence of the governmental, and particularly of the administrative system on the position of the political party
Chapter VII : Popular government
Chapter VIII : The Boss
Chapter IX : Responsibility of parties
Chapter X : ConclusionsA study in Government - Politics and administration [texte imprimé] / Frank J. Goodnow, Auteur . - Piscataway (The State University of New Jersey, 35 Berrue Circle - New Jersey, 08854, USA) : Transaction Publishers, 2008 . - 270 p. ; 22,5 cm.
37,-€
Langues : Anglais
Catégories : AUTRES Tags : politique administration gouvernance Index. décimale : 320 Politique Résumé : Présentation de l'éditeur (4ème p. couverture) :
"The conventional model for explaining the uniqueness of American democracy is its division between executive, legislative, and judicial functions. It was the great contribution of Frank J. Goodnow to codify a less obvious, but no less profound element: the distinction between politics and policies, principles and operations. He showed how the United States went beyond a nation based on government by gentlemen and then one based on the spoils system brought about by the Jacksonian revolt against the Eastern Establishment, into a government that separated political officials from civil administrators. Goodnow contends that the civil service reformers persuasively argued that the separation of administration from politics, far from destroying the democratic links with the people, actually served to enhance democracy. While John Rohr, in his outstanding new introduction carefully notes loopholes in the theoretical scaffold of Goodnow's argument, he is also careful to express his appreciation of the pragmatic ground for this new sense of government as needing a partnership of the elected and the appointed. Goodnow was profoundly influenced by European currents, especially the Hegelian. As a result, the work aims at a political philosophy meant to move considerably beyond the purely pragmatic needs of government. For it was the relationships, the need for national unity in a country that was devised to account for and accommodate pluralism and diversity, that attracted Goodnow's legal background and normative impulses alike. That issues of legitimacy and power distribution were never entirely resolved by Goodnow does not alter the fact that this is perhaps the most important work, along with that of James Bryce, to emerge from this formative period to connect processes of governance with systems of democracy."Note de contenu : Chapter I : The primary functions of the State
Chapter II : The function of Politics
Chapter III : Central and local politics
Chapter IV : The function of administration
Chapter V : The effect of the administrative system on the relations of politics and administration
Chapter VI : The influence of the governmental, and particularly of the administrative system on the position of the political party
Chapter VII : Popular government
Chapter VIII : The Boss
Chapter IX : Responsibility of parties
Chapter X : ConclusionsRéservation
Réserver ce document
Exemplaires
Code-barres Cote Support Localisation Section Disponibilité 1001801 11 GOO POL Livre Bibliothèque Documentaires Disponible Les cahiers des sciences administratives / Luc Cooremans
PermalinkPermalinkPlainte et médiation ou comment rencontrer les impératifs de qualité des services publics / Thibaut Duvillier
PermalinkRapport public 2001 : jurisprudence et avis de 2000. Les autorités administratives indépendantes / Conseil de l'Etat (Paris, France)
Permalink(Ré) utilisation des informations du secteur public / Frankie Schram
Permalink